Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Platforma pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích
Horáček, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu agentní platformy umožnující běh agentů v bezdrátových senzorových sítích. Implementace je provozována na platformě MICAz, používající k vývoji aplikací operačního systému TinyOS. Práce obsahuje seznam vybraných částí TinyOS a názorně ukáže, jak je lze pro implementaci agentní platformy využít. Popíšeme základní charakteristiky jazyka ALLL a uvedeme příklady, jak s jeho pomocí vytvořit agenta.
Simulace a návrh inteligentních agentů
Šperka, Svatopluk ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Konvenční způsob vývoje opakující fáze návrhu, implementace a testování není adekvátní pro systémy třídy inteligentních agentů, u nichž je vyžadováno komplexní chování, ale jejich specifikace je na počátku nejasná. Jako vhodnější se jeví inkrementální tvorba modelu agenta v simulaci, která dává návrháři přímou zpětnou vazbu v podobě změn chování systému. Tato interaktivita nejenže urychluje vývoj, ale také, díky novým znalostem o chování získaných během simulace, zpřístupňuje návrháři nové části prostoru možných modelů. Tato práce se zabývá srovnáním vhodnosti dvou přístupů k návrhu inteligentních agentů, a s nimi souvisejících platforem v kontextu modelovacího a simulačního frameworku SmallDEVS, pro tento způsob vývoje. Prvním přístupem je reaktivní subsumpční architektura založená na formalismu DEVS a druhým framework PNagent realizující deliberativní BDI architekturu pomocí Objektově Orientovaných Petriho Sítí.
Modelování umělého života
Žák, Jakub ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací umělého života pomocí umělých BDI agentů. Pro účely práce je vytvořen virtuální svět, do kterého jsou agenti umístěni. V systému figuruje 5 různých druhů agentů. Agent otec, který systém řídí a synchronizuje. Dále pak agenti výrobce, prodavač, policista a zloděj. Model systému je vytvořen pomocí návrhové metodologie Prometheus. Systém je naprogramován v jazyce Jason, který je implementací jazyka AgentSpeak.
Agentní platforma pro bezdrátové senzorové sítě
Lichý, Stanislav ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace agentní platformy pro senzorové uzly SunSpot. Čtenář je nejprve seznámen s bezdrátovými senzorovými sítěmi a senzorovými uzly SunSpot. Práce dále popisuje pojmy agent,  agentní plaforma a BDI agent. Následuje popis  jazyka ALLL a s ním související agentní platformy WSageNt. Zbytek práce se zabývá návrhem a implementací kompatibilní agentní platformy pro senzorové uzly SunSpot. V závěru práce jsou diskutovány výsledky práce, kompatibilita s plaftormou WSageNt a možná rozšíření.
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Adventure hra s inteligentními spolupracujícími postavami
Vacek, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat framework, který lze využít pro     vývoj agentních systémů. Framework je nadstavbou nad knihovnou JADE a je realizován v jazyce Java. Framework je využit pro implementaci adventure hry. Ve hře bude několik postav (agentů), které budou mít určité role, budou spolupracovat a snažit se dosáhnout svých cílů.
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Malačka, Ondřej ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat agentní systém, zabývající se obchodováním se sportovci. Na tento systém bude možné aplikovat principy důvěry a reputace. Implementace tohoto systému je realizována v jazyce pro programování agentů Jason. Agenti zde vystupují jako manažeři týmů. Jejich hlavním cílem je co největší finanční zisk týmu. Prostředí agentů se mění odehráváním zápasů mezi jednotlivými týmy. Na základě odehraných zápasů, mohou manažeři zhodnotit cenu konkrétních hráčů pro tým a obchodovat s hráči tak, aby to týmu přinášelo co největší zisk. V systému se ovšem mohou vyskytovat nedůvěryhodní agenti, kteří se snaží svým nekorektním jednáním nadhodnotit hráče. V rámci diplomové práce budou provedeny experimenty s cílem porovnat přínos aplikace principů důvěry a reputace.
Adventure hra s inteligentními spolupracujícími postavami
Vacek, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat framework, který lze využít pro     vývoj agentních systémů. Framework je nadstavbou nad knihovnou JADE a je realizován v jazyce Java. Framework je využit pro implementaci adventure hry. Ve hře bude několik postav (agentů), které budou mít určité role, budou spolupracovat a snažit se dosáhnout svých cílů.
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Platforma pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích
Horáček, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu agentní platformy umožnující běh agentů v bezdrátových senzorových sítích. Implementace je provozována na platformě MICAz, používající k vývoji aplikací operačního systému TinyOS. Práce obsahuje seznam vybraných částí TinyOS a názorně ukáže, jak je lze pro implementaci agentní platformy využít. Popíšeme základní charakteristiky jazyka ALLL a uvedeme příklady, jak s jeho pomocí vytvořit agenta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.